אחד מהקשיים של ההורים, היא להעביר את שעות אחר הצהריים עם הילדים. ביום קיצי שעות אחר הצהריים ארוכות ולעיתים חם מדי. זמן אחר הצהריים הוא זמן נפלא, בו אפשר לשחק עם הילדים ביחד ולנצל את השעות הללו, לפיתוח מיומנויות למידה, חשיבה חשבונית ואוצר מילים.
במהלך הכתבה, נביא רעיונות למשחקים, המפתחים מיומנויות חשובות אצל הילדים. במשחקים הללו, נלמד אתכן כיצד אפשר להפוך את שעות אחר הצהריים (ואת ימי החופש הגדול שמעבר לפינה), להזדמנות להעניק העשרה לילדים, ולסייע להם בפיתוח החשיבה היצירתית, הדידקטית, והמילולית.
אין כמו משחקי קופסא - בשביל לאחד בין אחים. על מנת ליצור גיוון ועניין בשעות אחר הצהריים לילדים, אפשר לבחור במשחקי קופסא משעשעים ובלתי שגרתיים. למשל:
1. "משוך בגזר"- משחק משעשע, בו הארנב יושב בראש הגבעה ושומר על הגזרים שלו. עליכם לסובב את החוגה על מנת לדעת כמה גזרים יש להוציא מהגינה שלו ולהוסיף לסל. שימו לב שאחד מהגזרים באופן אקראי יקפיץ את הארנב. נראה אתכם תופסים אותו ראשונים!
2. "יוסף המעופף"- יוסף שמתעופף עם המטוס שלו בחווה מנסה לפגוע בתרנגולות שלכם. עליכם להעיף את יוסף המעופף ולהציל את התרנגולות. תרנגולת שיוסף פוגע בה הופכת לשניצל ויוצאת מהמשחק.
לפעמים, זמן אחר הצהריים, יכול להיות לא רק הזדמנות לאחים לשחק ביחד, אלא הזדמנות להורים לפתח את יכולות החשיבה של הילדים. קיימים משחקי קופסא רבים אשר מפתחים מיומנות חשובה זו, למשל:
"נחש מי"- בלוח המשחק, פזורים 24 דמויות שונות. המשתתף הראשון מסתיר אחת מהן. את הדמות הזו עליכם לגלות. כיצד? התחילו לשאול שאלות! לפי התשובות שתקבלו תוכלו לדעת איך הדמות נראית ותתחילו לפסול אפשרויות.
הזדמנות לקדם את הילדים בחשבון!
אפשר לנצל את השהייה של הילדים בשעות אחר הצהריים בבית על מנתלחזק אצלם את החשיבה הכמותית ולתרגל איתם חשבון. נביא דוגמאות למשחקים מתאימים:
"שלום כיתה א"- שעות אחר הצהריים בקיץ, הם הזמן המתאים ביותר בו ההורים והילדים, מתכוננים יחדיו לכיתה א'. המשחק כולל 3 סוגי פעילויות. כל הפעילויות, מפתחות אצל הילד מיומנויות למידה לכיתה א. בחלק 1 של המשחק, 36 כרטיסיות, העובדות על מגוון מיומנויות למידה: התמצאות במרחב, חשבון, הבחנה בפרטים קטנים, יחסי גודל, ועוד. בחלק השני של המשחק, ישנן 36 משימות שונות, אותן מבצע הילד על לוח מחיק. בין המשימות: תרגול כתיבת מספרים ואותיות, בניית השלם, מעקב אחר קווים שונים, ועוד. בחלק השלישי של המשחק, בונה הילד 16 דגמים שונים. מטרת חלק זה, היא לפתח את התפיסה המרחבית, והתלת ממדית של הילד.
פיתוח המוטוריקה העדינה של הילד חשובה ביותר לצורך אחיזה נכונה של עיפרון,לפיתוח מיומנויות למידה, לפיתוח הקואורדינציה, ולהתפתחות תקנית של הילד. אחד מהמשחקים שיעזרו לפתח אצל הילד את הקואורדינציה, הוא "זחל נולד לרקוד", משחק אשר מומלץ על ידי מרפאות בעיסוק."זחל נולד לרקוד"- משחק מוטוריקה אלקטרוני וקצבי. הזחל משתגע ומתנועע לכל צד ועל המשתתפים להניח בעזרת המלקחיים את הגולות בצבע שלהם על השקעים בידיו של הזחל.
להפוך את שעות אחר הצהריים לחוויה הומוריסטית.
ולסיום, נביא רעיון כיצד ניתן להפוך את שעות אחר הצהריים עם הילדים לחוויה הומוריסטית, באמצעות משחק. אפשר לשחק ביחד עם הילדים את המשחק "טיפול נמרץ". במשחק זה, כל המשפחה הופכת לרופאים מנתחים. סם מרגיש לא טוב... בחרו קלף כדי לראות איזו בעיה רפואית מצחיקה עליכם להסיר מגופו של סם, "נתחו" אותו בזהירות באמצעות המלקחיים והשלימו את הניתוח מבלי שהזמזם יצפצף!
"תפוס את הפיצה"- משחק הומוריסטי, חוויתיומגבש. במהלך המשחק, הילדים צריכים לתפוס את הפיצות שמתעופפות באוויר, במחבתות שלהם. המשחק מתנהל על לוח משחק עם חיילים. . כאשר מגיע החייל למשבצת "פיצוץ", "מפוצצים" את התנור המיוחד והפיצות עפות לאוויר. על הילדים, לתפוס במחבתות, את הפיצה. לעומת זאת, אם הגעת למשבצת "פיצה", יש לשים פיצה בחזרה בתנור. הילד שמצליח להגיש 4 פיצות, הוא המנצח.
"פלונטר"- משחק משעשע במהלכו מניחים, בהתאם למה שמורה החוגה, יד או רגל על העיגול הנכון במשטח, מבלי להניח מרפק או ברך. המשחק מסתיים, כאשר המשתתפים "תופסים" בידיהם את כל העיגולים. במהלך כל משחק ייווצר פלונטר ידיים ורגליים משעשע.
אנו מאחלות לכם ההורים, ששעות אחר הצהריים וימי החופש הגדול יהפכו לשעות מהנות עם הילדים. אין זה משנה באיזה תחום משחק בחרתם לשחק ביחד.
העיקר - ההנאה המשותפת מזמן האיכות. נתקו עצמכם בזמן המשחק משיחות טלפון מיותרות. הקדישו עצמכם בזמן זה לילדים, ושמרו על אווירה נעימה וטובה בזמן המשחק.