הכתבות שלנו

כיצד להקפיד על שתיית מים בזמן הטיול?

החופש הגדול בעיצומו וזוהי תקופה בה אנו מרבים לצאת לטיולים ברחבי הארץ ובחו"ל. 
טיולים ושעות ממושכות בחיק הטבע ובאתרים שונים היא דרך נפלאה לבלות יחד עם ילדינו זמן איכות אך חשוב לזכור ולשים לב לשתיית מים מספקת והימנעות מהתייבשות חלילה במהלך כל הפעילויות.

 

אז איך נקפיד על שתייה מספקת בזמן פעילויות מחוץ לבית?

 

לילדים יש תכולת מים גדולה יותר ברקמותיהם ולכן הם נוטים לאבד יותר מים. בנוסף,  חילוף החומרים שלהם גבוה יותר. ילדים יכולים בקלות רבה יותר ממבוגרים לשכוח לשתות ובדומה למבוגרים, גם אצלם תחושת הצמא אינה מפותחת מספיק. מסיבות אלו  בדיוק ילדים מצויים בסיכון גבוהה יותר להתייבשות.  הורים המטיילים עם ילדיהם חייבים להקדיש תשומת לב מיוחדת לילדים בזמן הפעילות ולהקפיד מאוד על שתייה מספקת.

שתיית מים

 

קבלו טיפים חשובים

  • התחילו מהבית! לפני היציאה לפעילות שתו מים יחד עם הילדים והסבירו להם בנחת, לצד הוראות הבטיחות הרגילות, כמה חשוב להקפיד על שתייה מרובה במהלך הטיול.
  • שתיית מים חשובה לאורך כל שעות היום!  לפני הפעילות, במהלכה ולאחריה. כדאי להצמיד לכל ילד בקבוק אישי ולהנחותם כמה לשתות ולעקוב אחרי כמות השתייה בכל הזדמנות.
  • הפכו כל הפסקה להפסקת שתייה! בייחוד עם ילדים קטנים ממש הכריזו על הפסקות שתייה יזומות שבהן כל המשפחה שותה יחד.
  • משימות הקשורות לשתייה.  ילדים שאוהבים אתגרים אפשר להציב משימת או יעדי שתייה. חשוב לזכור ולבדוק בכל עצירה את העמידה במשימה ולשבח הישגי  שתייה.
  • לא לחכות לתחושת הצמא! בימי פעילות לא כדאי לסמוך רק על תחושת הצמא. היא בדרך כלל מופיעה כאשר אנחנו כבר במצב של יובש קל. בייחוד בימים של פעילות מאומצת בחוץ  כדאי לשתות מעבר לתחושת הצמא.
  • ככל שמזיעים יותר מאבדים יותר נוזלים! בנים נוטים להזיע יותר מבנות וגדולים מזיעים יותר מקטנים. בתהליך ההתבגרות יש גם עלייה משמעותית ברמת ההזעה ולכן במידה ויש לכם ילדים בתחילת גיל ההתבגרות יש להיות מודעים יותר לצורך הגובר שלהם בשתייה.
  •  הכירו היטב את סימני ההתייבשות!  רצוי ללמד גם את הילדים לשים אליהם לב ולבדוק את עצמם: הסימנים הם: לחיים סמוקות, כאבי ראש ועייפות, יובש בפה, מיעוט מתן שתן, שתן כהה ומרוכז. תחושת בחילה היא סימן כמעט בדוק להתייבשות. במקרה כזה יש לעצור את הפעילות ולהשקות את הילד בכמויות קטנות כל פעם.  
  • הצטיידו במזון מתאים לפעילות! מים הם הנוזל הטוב ביותר לשתייה בזמן פעילות. במידה ומקיימים פעילות אינטנסיבית לאורך שעות רבות בתנאי חום חשוב לצרוך לצד שתית מים גם מזון המכיל כמויות גבוהות של מלח על מנת למנוע ירידה מסוכנת ברמות הנתרן בדם כתוצאה מהזעה מוגברת.
  • הצטיידו במים ממקור איכותי ואמין!  כדאי לבחור במים המגיעים ממקור נקי ואשר נחשבים לבטוחים לשתייה. גם הרכב המינרלים שבמים יכול להוות יתרון משמעותי. מים בעלי תכולה גבוהה ומשמעותית של סידן יכולים להיות יתרון חשוב עבור ילדים בשל בניית העצמות, פלואוריד טבעי ובכמויות קטנות הנמצאים במים טובים יכולים לסייע במניעת עששת שיניים. כמו כן,מסתבר שמים עלולים להיות מקור לכמויות לא מבוטלות של נתרן ( מלח ) .  תכולת נתרן נמוכה ( עד 20 מ"ג/ליטר) במים חשובה למניעת עלייה בלחץ הדם גם בקרב תינוקות וילדים ולהפחתת הסיכון לחלות במחלת יתר לחץ דם בגיל המאוחר.

הקפידו על כל הטיפים הנפלאים האלה ותוכלו להנות עם הילדים במהלך כל הקיץ עם טיולים ופעילויות של זמן איכות משפחתית ללא תקלות אלא הנאה נטו.
 

x
x