שיווק ייעודי הוא לא דבר קל, לא פשוט, לא משנה מי קהל היעד של המוצר שלך. האפיון הממוקד הוא שחשוב.
בבואנו לשווק לקהל היעד המוגדר "אימהות" נשאל את עצמנו המון שאלות, ונשאב באמצעים העומדים לרשותנו כמה שיותר מידע:
10 שאלות לדוגמה:
1. בת כמה האמא?
2. כמה ילדים יש לה?
3. בני כמה הילדים?
4. איזו אמא היא? נשואה, גרושה, יחידנית?
5. היכן בארץ מתגוררת?
6. האם היא נעזרת בעזרה בתשלום כמו מטפלת או עוזרת בית?
7. האם היא בוועד הגן או הכיתה?
8. איך היא מתפרנסת - כשכירה או כעצמאית?
9. איפה היא אוהבת לעשות קניות ובאיזו תדירות?
10. איפה היא צורכת מידע – חברות, רשתות חברתיות, גוגל?
האימהות של ימינו הן אימהות עסוקות. הן קרייריסטיות – כשכירות או כעצמאיות – ועדיין רוב הנטל בבית מונח על כתפיהן. גם כשבן הזוג מעורב, גם אם היחס ביניהם הוא הכי קרוב לשוויוני - הן שירכשו, שיבשלו, הן שידעו איזה חוג יש היום ומי בגן או בכיתה הוא חבר.
האימהות של ימינו הן יעילות. הן צרכניות שאוהבות מיקוד, כי אין להן זמן. גם אם מדובר בשיווק באינטרנט, הן ידעו באיזה אתר ישיגו מה וכמה יעלה להן, והן מחפשות להתייעל ולכן יעלו בפייסבוק צילום של המקרר ויבקשו מהחברות המלצה לארוחת ערב כשאלה המצרכים הנתונים.
כאלה הן: משכילות, מרוויחות ומתייעצות. לא קונות בלי לבדוק אם הן צריכות, אם יש המלצות, אם המחיר שווה. בודקות באתרים, ברשתות חברתיות ובבלוגים.
כמי שמנהלת את האתר הגדול והמותאם ביותר לאימהות צרכניות יש לי את הכלים להנחות עסקים קטנים כגדולים בשיווק ממוקד לאימהות.
הפניה אליהן צריכה להיות ממוקדת מטרה שלהן, אבל כזו שמתפרסמת בכל האמצעים (כאמור אתר, בלוג, פייסבוק ועוד) ומגיעה אליהן (באמצעות ניוזלטר או סמס).
תוכן שיווקי צריך להיות מוסווה היטב. אימהות מעטות קונות דברים שהן לא צריכות. זה לא אומר שהן לא יעדיפו מותג, ואפילו אחד יקר במיוחד על פני קניה ברשת חנויות, אבל הן יקנו כי הן צריכות.
הן אוהבות מבצעים ומתנות כמו כולנו, אפילו קצת יותר, והן מאד אוהבות כשמפנקים את הילדים שלהן.
הן אוהבות להיפגש ולקשקש, ויעריכו את מי שיצור עבורן את ההזדמנות הזאת.
רוצים לדעת עוד? צרו קשר!
כמי שמנהלת בהצלחה את מועדון אמא, המועדון הממוקד השומר מזה עשור על קרוב ל-100,000 נשים לקוחות פעילות, אשמח לעזור לך להגיע לקהל לקוחות זה ולעזור לעסק שלך לשווק ולמכור יותר לקהל זה.
אירית מיטראן,
מנכ"ל מועדון אמא