המדריך לרכישת מזגן זה הפך לריטואל קבוע כל שנה. האביב נגמר, מגיעים יומיים שלושה של שרב כבד בשילוב לחות מחניקה וכל הסכרים נפרצים. המשווקים מציעים את מרכולתם בשוק והישראלים שועטים בהמוניהם לחנויות לחטוף מזגנים מבלי לחשוב פעמיים. אולם מידי שנה העסק מסובך קצת יותר. טכנולוגיות חדשות, מגוון דגמים שונים והיצע מותגים רחב, הופך את רכישת המזגן לפעולה הדורשת יותר מידע. זה אומר שצריך לבדוק שהמזגן אכן בטכנולוגיה החדשה ולהתחיל להבדיל בין הסוגים השונים. יגיל וויט סמנכ"ל ומנהל חטיבת מיזוג אוויר באלקטרה מוצרי צריכה
"המעבר לטכנולוגיה החדשה מחייב רמת מקצוענות ואיכות גבוהה יותר מכל המעורבים בתהליך" אומר יגיל וויט, סמנכ"ל ומנהל חטיבת מיזוג אוויר, אלקטרה מוצרי צריכה ישראל. "מחד, היצרנים חייבים להתאים את המוצרים לטכנולוגיה החדשה ולוודא שהם עומדים בתקנות השוק המקומי. מאידך, המוכרנים חייבים להכיר את הטכנולוגיה ולהתאים את המזגן לצרכי הלקוחות, בעוד שהמתקינים נדרשים להקפיד על הוראות ההתקנה והבטיחות החדשות".
תו תקן ישראלי כל אחד יכול להתחיל לייבא מזגנים. כל מה שצריך זה ליצור קשר עם יצרן בחו"ל, להביא מכולה או שתיים, לשים כמה פרסומות נוצצות, לנקוב במחיר אטרקטיבי, והנה מאות או אלפי ישראלים מכניסים הביתה מזגן 'מציאה'. המציאות העגומה מלמדת שבשנים האחרונות צצו בשוק חברות רבות שמייבאות מזגנים, תוך בקרה נמוכה ביותר על המוצר המוגמר ומינימום אחריות. יש הבדל עצום בין תו תקן ישראלי מלא לבין בדיקה של מכון התקנים. כל מזגן מיובא עובר מבדקים בסיסיים, המאשרים שהוא עומד בדרישות הבטיחות. תו תקן מלא, לעומת זאת, מקיף הרבה יותר תחומים, מצביע שלחברה יש אישור לתהליך הייצור הכולל במפעל ומבטיח בעצם את איכות המזגן לאורך זמן.
מחיר מזגן קונים להרבה שנים קדימה. גם אם הטמפרטורה בלתי נסבלת ויש הצעות אטרקטיביות מכל עבר, חשוב לעצור ולחשוב פעמיים. הטיפ הוא: אין במזגנים הפתעות גדולות. מה שעולה פחות שווה עוד פחות. יש בעולם מפעלים ברמות שונות, המייצרים מותגים באיכויות שונות. לכן חשוב לבדוק היטב מי היצרן העומד מאחורי המוצר שקונים ומה האיכות שלו. מומלץ לעשות טבלה עם כל הפרמטרים החשובים ולהשוות באופן אובייקטיבי בין המזגנים השונים. כמו כן, מומלץ לבחון בקפידה את מדבקת האנרגיה המופיעה ליד המזגן, על מנת ללמוד את נתוני המזגן האמיתיים (תפוקה, צריכת חשמל, מקדם יעילות ועוד).
שירות קשה להמעיט בערכו של שירות טוב. גם המוצרים הטובים והנמכרים ביותר צריכים שירות מדי פעם, בין אם מדובר בתחזוקה שוטפת ובין אם מדובר במענה מהיר לתקלות. במזגנים יש לשירות משמעות ייחודית, כי לא פעם הגורם שמוכר את המזגן אינו קשור לגורם המתקין אותו. היצרן מייצר, המוכרן מוכר, והמתקין מתקין, ואם יש תקלה נוח לגורמים להפנות אצבע מאשימה אחד לשני. חייב להיות גורם אחד ברור שאחראי על הכול, כדי שהצרכנים לא יפלו בין הכיסאות. יש לדרוש לקבל טלפון אחד ברור אליו תפנו בכל בעיה ושם ידאגו לכם, התעקשו לקבל את תעודת האחריות ואמנת השירות של יצרן המזגן, קראו גם את האותיות הקטנות ואם כתוב משהו שלא מוצא חן בעיניכם אל תתביישו לשאול. בנוסף, ניתן לבדוק בקלות האם יש מענה מהיר לקריאת שירות. צלצלו, בכל רגע שהוא (לפני הקניה כמובן) למוקד השירות של החברה ותתחילו להמתין. לא חיכיתם? גם אם תהיו לקוחות, לא תחכו. בנוסף, חשוב לוודא כי היבואן ואו השרות מחזיק חלפים לדגמים השונים בטווח של לפחות 7 שנים ויותר.
מוניטין מוניטין, אותו מונח חמקמק, אינו נקנה בכסף או פרסום. רוכשים אותו בשנים ארוכות של אמינות ושירות, מקבלים אותו ממאות אלפי לקוחות מרוצים, שחוזרים שוב ושוב. לצרכנים, לא תמיד קל להעריך את רמת האמינות והמקצוענות של החברה ממנה הם חושבים לרכוש מזגן. אבל הכלי הזמין ביותר הוא המוניטין של אותה חברה. ככללי, כדאי לזכור שמי שסיפקה שירות בעשרות השנים שחלפו, תמשיך לספק שירות גם הרבה שנים הלאה. ומי 'שנולד אתמול/ (ובתחום המזגנים, 'אתמול' זה גם לפני 4 שנים) לא בטוח שיהיה בסביבה מחר. חשוב ללכת אחר הוותק, לשאול לגבי המוניטין ולהגיע לידיים טובות.
התאמה אישית כמו שכמעט אין שתי דירות זהות, כך אין שתי מערכות מיזוג זהות. לכל דירה מבנה שונה, כיווני אוויר אחרים ודרישות מיזוג ייחודיות. יועץ מיזוג מקצועי יכניס אותם בחשבון כאשר הוא מתאים מערכת שתשרת אתכם בדרך הטובה ביותר. הפרמטרים אותם יש להביא בחשבון לא מעטים וקשורים בגודל המבנה, בבידוד, באזור הגיאוגרפי, במספר הנפשות, בסגנון החיים ועוד. בשורה התחתונה, קניית מזגן ללא התאמה אישית של מומחה היא מתכון בטוח שהוא לא יתאים במאת האחוזים. זו הסיבה שלא מומלץ לבצע קניה פשוטה ומהירה דרך הטלפון או אפילו באינטרנט. מומלץ להזמין הביתה יועץ מיזוג מקצועי, ובכך להבטיח שתקבלו את המזגן המתאים לכם ביותר.
תכונות מתקדמות בשנים האחרונות התאפיינו בקשת רחבה של חידושים טכנולוגיים בתחום המזגנים, ששינו לחלוטין את השוק. הדור החדש של המזגנים בעלי מדחסים מתקדמים ושקטים, אשר מווסתים את התפוקה באופן רציף ושומרים על טמפרטורה יציבה ללא גלי קור וחום, המזגנים העיליים החלו לבצע פעולות של סינון השבחת אוויר, וגם המערכות המיני מרכזיות התקדמו ומאפשרות שליטה על הטמפרטורה בכל חדר. אז נכון: אפשר עדיין להשיג 'סתם מזגן', אבל בתוספת עלות נמוכה יחסית, כדאי להכניס הביתה מערכת מיזוג מתקדמת, שתלווה אתכם לאורך כל השנה והרבה שנים קדימה.
התקנה לא כל אחד יכול להתקין מזגן. וגם מי שמתקין-לא תמיד יודע לתקן, כשצריך. חשוב לוודא שלמתקין המזגן יש ניסיון עשיר בתחום (והוא לא מתאמן עליכם), שיש לו ידע מתאים, שהוא עבר הכשרה מקצועית מספקת, ושהוא משתמש בחומרים איכותיים. גם הטכנאי צריך מומחיות וניסיון, אבל חשוב גם שישתמש בחלקי חילוף מקוריים, שלא יפגמו באחריות המזגן. בקיצור, אל תכניסו כל אחד אליכם הביתה.
מומחי טורנדו מוסיפים
עיצוב התאימו את עיצוב המזגן לביתכם אם בעבר מזגן נחשב ל 'קופסא לבנה' שלא מוסיפה לסלון ביתכם, כיום תוכלו לבחור מזגן בנראות מודרנית. ישנו מגוון רחב של מזגנים בעיצובים שונים ובגוונים שונים שתוכלו להתאים לעיצוב ביתכם. כך לדוגמא מזגן טורנדו סופר אינוורטר הינו מזגן שטוח המשווק במספר גוונים: שחור מבריק, כסוף , שמפניה ולבן פנינה. בנוסף ישנן יחידות נסתרות הניתנות להתקנה כך שהמזגן מקבל חזות של תריס דקורטיבי.
אחריות אל תתפשרו בנושא שנות האחריות לפני רכישת המזגן וודאו את מספר שנות האחריות שמעניקה החברה. האחריות מעידה על אמון החברה באיכות מוצריה ועמידותם לאורך זמן. רוב החברות מעניקות שנת אחריות על המזגן, חלקן מעניקות שנת אחריות על המזגנים הרגילים וחמש שנות אחריות למזגנים בטכנולוגיית האינוונטר. חברת טורנדו היא החברה היחידה המעניקה שלוש שנות אחריות על כל דגמי החברה וחמש שנות אחריות על המזגנים בטכנולוגיית האינוונטר.