הכתבות שלנו

תסמונת העייפות הכרונית- ומרוץ החיים

 

תסמונת העייפות הכרונית

 

 

 

בעידן שלנו שהופך עם השנים ליותר תחרותי,  חומרני וכוחני רבים הם האנשים אשר מוצאים את עצמם לא אחת  מנותקים מן המרוץ ומרותקים למיטה. ישנם כאלו שחוטפים מחלות ויראליות בקלות רבה יחסית, אחרים עובדים שעות וימים רבים ללא מנוחה מספקת או שינה בריאה עד שהגוף שלהם קורס ורק אז הם מתפנים להקשיב לו. בדרך כלל כשכבר מאוחר מדי.  הגוף שלנו זקוק לתחזוקה שוטפת כגון אוויר צח תזונה נאותה, פעילות גופנית ושינה בריאה.  כמובן שגם מחשבות חיוביות לא הזיקו מעולם לאיש.

 

בכדי להשיג את חמשת  המושגים הללו יש צורך קודם כל בשינוי תפישת החיים של כל אלו שמורגלים  בעבודה שוטפת מעלות החמה עד צאת הנשמה.  אנשים אלו בד"כ הינם קרייריסטים חסרי תקנה שכל מבוקשם הוא להשיג את הבלתי ניתן להשגה.  באנגלית הם קרויים וורקוהוליקים על משקל אלכוהוליקים ולא בכדי, גם לעבודה אפשר להתמכר כמו לכל אובססיה אחרת, אם כי בעבודה זוהי התמכרות שנחשבת ללגיטימית יותר,  שבמגזרים מסוימים אף נחשבת לבעלת יתרונות כגון חריצות, שאפתנות וכו'…

 

נכון הדבר שאנשים רבים  בתחילת דרכם המקצועית  צריכים לסלול את הקרירה שלהם  וזה בהחלט  יכול לבוא על חשבון הזמן האיכותי עם עצמם או בני ביתם, אך עדיין יש לשים את הגבולות ולדעת מתי אני יכול לעשות לביתי ולעצמי ומתי באמת צריך אותי בעבודה. מיותר לציין שעובד שנמצא שעות רבות במקום העבודה כבר פחות אפקטיבי הן מבחינה קוגניטיבית והן מבחינת ההספק של עבודתו ומה שנדרש ממנו.  במקרים לא מעטים שעות העבודה המרובות הינן פועל יוצא של חוסר אסרטיביות מול המעסיק וגם הדחקות אחרות כגון חוסר רצון לחזור הביתה (מי שחי לבד פוחד מהבדידות, ומי שחי בזוגיות גרועה פוחד מעימותים עם הפרטנר שלו ולכן גם אינו שש לשוב הביתה) מצב זה הופך לעיתים למעגל קסמים וקשה לשבור אותו.

 

ישנם מקרים לא מעטים בהם אנשים חטפו התקף לב דווקא בזמן ששהו בחופשה או כשפוטרו ממקום עבודתם ולו מן הסיבה שתת המודע שלהם "איפשר" ו"אישר" לקחת את פסק הזמן הראוי כאשר "העבודה כבר תסתדר בלעדיהם".  כך שלמרבה הצער והאירוניה אנשים אלו למעשה צריכים לברך על הטראומה שקרתה להם כי אחרת הם לא היו עוצרים את המרוץ. 

 

ישנם פתרונות רבים מה לעשות עם תסמונת העייפות הכרונית, החל מתזונה נכונה, שינה בריאה, עבודה על נשימה מודעת חשיבה חיובית ועוד…אולם המפתח העיקרי הוא שינוי תפישתי.  כל אחד מאיתנו זקוק לאתנחתא מהחיים ולעיתים עדיף לקחת חופשה קצרה בת יומיים אחת לחודש מאשר חופשה מרוכזת של חודש אחת לשנה. במאמרים הבאים אכתוב בהרחבה לגבי סוגי הטיפולים הקיימים במגזר של הרפואה הטבעית והמשולבת ובנתיים שתהיה לכולנו:

 "שינה טובה ומאושרת"!!!

 

 

שלכם,

רונית אילה

 

 

המאמר נכתב על ידי: רונית אילה גלילי, רפלקסולוגית בכירה ומרפאה הוליסטית בעלת ניסיון רב בתחום השיקומי, הפוריות והחינוך המיוחד.

 

x
x